Dynamiczny rozwój przemysłu spowodował, iż konieczne stały się modyfikacje w koncepcjach zarządzania przedsiębiorstwami oraz zatrudnionymi w nich osobami. Lean manufacturing to jedna z takich koncepcji. Jej misją jest zwiększenie efektywności produkcji i czynności z nią związanych w określonym przedsiębiorstwie. Jak łatwo można zgadnąć, koncepcja ta wywodzi się z Kraju Kwitnącej Wiśni, znanej z szeroko pojętego minimalizmu. Prekursorem tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z minimalizowaniem wszelkich czynności podejmowanych w toku produkcji, a równocześnie całkowicie niekoniecznych. lean marketing Priorytetowym celem lean managment jest zatem zminimalizowanie marnotrawienia zarówno w odniesieniu do siły roboczej jak i wykorzystywanych półproduktów. Wdrożenie metod lean management stwarza możliwość zdobycia takich rezultatów, jak poprawa produktywności oraz jakości wytworów. Także stosunki wzajemne w zakładzie zwykle poprawiają się. Ma to związek z skuteczniejszą komunikacją. Co nie bez znaczenia rozwiązania z zakresu lean management mogą być wdrażane w każdym zakładzie, obojętne z jakiej branży oraz jakiej rozmiarów. To, co ma znaczenie to umiejętność ocenienia, które działania są zbędne dla firmy.